رشد 14درصدی تولید فولاد پس از هدفمندی یارانه ها

یزدفردا:سخنگوی طرح تحول اقتصادی گفت: تولید فولاد خام در 7 ماه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 14 و3 دهم درصد نسبت به قبل از اجرای این قانون رشد داشته است.


به گزارش واحد مرکزی خبر،  فرزین در نشست خبری به وضع تولید در سه بخش فولاد، سیمان و خودرو اشاره کرد و افزود: این صنایع حدود 39 و 2 دهم درصد از انرژی کارگاه های بالای ده نفر را در کشور به خود اختصاص می دهند.


وی گفت: در 7 ماه پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تولید فولاد خام به رغم این که به شدت انرژی بر است 14 و 3 دهم درصد، محصولات فولادی 13 درصد، سیمان 27 و 2 دهم درصد و خودرو 2 و 6 دهم درصد نسبت به قبل از اجرای این قانون رشد داشته است.


 فرزین افزود: سه صنعت یعنی فولاد ، سیمان و خودرو در مجموع 39 و 2دهم درصد انرژی و حدود 32 درصد ارزش افزوده صنعت کشور را به خود اختصاص می دهند.


وی با اشاره به این که در ماه های پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه افزایش تولید خوبی داشته ایم در خصوص محصولات پتروشیمی نیز گفت: امسال تولید 46 میلیون تن محصولات پتروشیمی با رشد 15 درصد پیش بینی و همه اهداف آن برای امسال محقق شده است.


سخنگوی طرح تحول اقتصادی همچنین به صورت های مالی شرکت های بورس اشاره کرد و افزود: این شرکت ها صورت مالی خود را در نیمه سال ارائه می کنند که بورس به استقبال صورت های مالی خوب شرکتها رفته است.


وی اضافه کرد: به همین علت در دو هفته اخیر رشد حدود دو هزار واحدی را در شاخص بورس شاهد بودیم.


فرزین گفت: صورت های مالی شش ماه نخست امسال نشان می دهد که وضع همه صنایع از جمله فولاد، مس، سنگ آهن، پتروشیمی، سیمان، قند و شکر، بانک، شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های خدماتی مانند آی تی و مخابرات بسیار خوب بوده و همین موجب ترقی شاخص بورس شده است.


وی افزود: البته رشد شاخص بورس حاصل نگاه دولت در منطقی کردن قیمت ها و دیگر تعهدات نیز بوده است و بورس چشم انداز بسیار مثبتی را در وضع تولید در کشور نشان می دهد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا